20160619_091048

Czekoladowa jaglanka z chia i owocami

Czekoladowa jaglanka z chia i owocami

Czekoladowa jaglanka z chia i owocami to wspaniały i sycący deser lub drugie śniadanie. Jaglanka jako królowa kasz, ma właściwości odkwaszające, nie zawiera glutenu przez co jest lekkostrawna, posiada również właściwości antywirusowe. Wyróżnia się najwyższą zawartością witamin z grupy B oraz żelaza i miedzi.  Modna kasza jaglana, odrobina gorzkiej czekolady, kakao i dojrzałe banany, które dodają naturalnej słodyczy to moja propozycja również na drugie śniadanie.

Składniki na 3-4 porcje

  • kasza jaglana 100 g
  • mleko roślinne 1 szklanka
  • cynamon 1/3 łyżeczki
  • kakao 2 łyżeczki ( bezglutenowe )
  • gorzka czekolada 3-4 kostki
  • banan
  • szczypta soli morskiej

ponadto

  •  nasiona Chia 2-3 łyżki
  • mleko roślinne 1/2 szklanki
  • truskawki, borówki
  • chipsy lub wiórki kokosowe do posypania

Przygotowanie

Nasiona Chia zalewam mlekiem i odstawiam na godzinę do napęcznienia. Truskawki myję, odcinam szypułki i kroję na mniejsze kawałki. Kaszę jaglaną prażę w rondlu do momentu uzyskania orzechowego zapachu, następnie zdejmuję z palnika i zalewam mlekiem. Gdy kasza zacznie się gotować dodaję szczyptę soli morskiej, zmniejszam moc palnika i gotuję pod przykryciem na małej mocy palnika, mieszając co jakiś czas. Czekoladę kroję w drobną kostkę, dodaję do gorącej kaszy, aby się rozpuściła. Kolejno dodaję pokrojonego wcześniej  banana, kakao i miksuję blenderem. W naczyniu warstwowo przekładam czekoladową jaglankę z chia i owocami.

Smacznego,

20160619_090535 20160619_090631 20160619_091048 20160619_091138

 

Share Button

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.