Koktajl truskawkowy

20150607_162025

Czerwiec między innymi miesiąc truskawkowy. Truskawki najlepsze bez dodatków i na surowo, uwielbiam takie, choć i jako dodatek, lub przetwory z truskawek są przepyszne. Truskawki mają bardzo mało kalorii, bo na 100 g tylko 32 kcal. Natomiast lista ich właściwości jest długa, dobre dla zdrowia: zalecane na schorzenia wątroby, także nerek, reumatyzm, obniżają poziom cholesterolu i ciśnienia tętniczego. Zawarte w truskawkach pektyny pobudzają pracę jelit. Witaminy: A,C, E, B1,B2,B3,B6. Mikro- i makroelementy; potas, fosfor, magnez, żelazo, wapń, sód, cynk.

Koktajl truskawkowy 145 kcal:

  • mleko 2 %  250 ml
  • truskawki 100 g
  • mięta lub melisa 8 listków
  • melasa lub stewia

Przygotowanie:

  • Truskawki umyć na sicie pod bieżącą wodą, usunąć szypułki, umieścić w misie blendera. Liście mięty lub melisy, opłukać dodać do truskawek.
  • Mleko przelać do misy. Składniki dobrze zmiksować, w razie potrzeby dodać melasę lub stewie jeśli truskawki są kwaśne.

Smacznego.

 

20150607_162025

Share Button

Dodaj komentarz