Pancakes gryczane

Pancakes gryczane

Kolejna propozycja na słodkie i szybkie śniadanie to delikatne pancakes gryczane w zdrowszej wersji. Smakiem przypominają biszkoptowe placuszki, pulchne i bardzo delikatne z lekką nutą gryki. Nie musisz się obawiać, że pancakes są zdominowane przez smak mąki gryczanej, ewentualnie można zamienić lub zmieszać z mąką pełnoziarnistą. Placuszki nie zawierają tłuszczu i są smażone na suchej, teflonowej patelni, przez co są mniej kaloryczne. W sumie placuszki są dość sycące, więc zjesz maksymalnie dwa i spokojnie możesz się nimi podzielić. Jak to mówią, przepisy fit są git.

Składniki na 8-10 placków

  • jajka 2
  • mleko roślinne 100 ml
  • miód 1-2 łyżki
  • mąka gryczana 8-10 łyżek
  • szczypta sody
  • szczypta proszku do pieczenia
  • banan, miód, żurawina, słonecznik, pestki dyni

Przygotowanie

  • Jajka roztrzepujemy, dodajemy mleko i mieszamy do połączenia składników. Następnie dodajemy sypkie składniki mąkę, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną, dokładnie mieszamy. Słoneczniki, dynię i żurawinę dodajemy według uznania.
  • Patelnię rozgrzewamy na średniej mocy palnika. Na jednego placuszka kładziemy niewielką ilość ciasta ( około dwie łyżki )  i smażymy na rumiany kolor z obu stron.
  • Pancakes układamy jeden na drugim i polewamy miodem, podajemy z owocami.

Smacznego ,

 

27337341_2051861588376027_2032579687831497025_n

Share Button
Oznaczone , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.