Quinoa kokosowa z jagodami Goji

dav

Quinoa kokosowa z jagodami Goji

Quino, inaczej  komosa ryżowa lub ryż peruwiański, to pseudozboże zawierające dużą ilość skrobi. Komosa ryżowa jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, kwasów tłuszczowych, minerałów i wielu witamin. Ma również właściwości antyoksydacyjne i działanie antynowotworowe. Zawiera także saponiny, dzięki którym może wykazywać działanie przeciwalergiczne, przeciwwirusowe i przeciwzapalne. Ziarna Quinoa bogate są w tłuszcze nienasycone, a ich spożycie przyczynia się do obniżenia cholesterolu, zmniejsza ryzyko miażdżycy. Komosa ma niski indeks glikemiczny i wysoką zawartość białka roślinnego. Ważne jest to, że nie zawiera glutenu. Z powodzeniem może być stosowana w kuchni osób będących na diecie bezglutenowej i chorych na celiakię.  Dzisiejszy wpis na słodko, propozycja na śniadanie, choć i tych obiadowych nie zabraknie na blogu.

Składniki na 1-2 porcje

  • biała komosa 1 miarka
  • mleczko kokosowe 1  miarka
  • woda 1 i 1/2 miarki
  • jagody Goji
  • ulubione owoce
  • miód

*Miarka 100 ml

Przygotowanie

Wodę z mleczkiem kokosowym doprowadzamy do wrzenia, wrzucamy komosę i gotujemy na wolnym ogniu  pod przykryciem przez 15- 20 minut. Komosę mieszamy co jakiś czas, pod koniec gotowania dodajemy odrobinę miodu. Podajemy na ciepło z ulubionymi owocami i jagodami Goji.

Smacznego

dav

Share Button

Dodaj komentarz